Založ si blog

Abstrakce Tóry (zároveň též Desatera)

„Napadla mě abstraktní symbolika, co se týče vyznání a náboženství. Vždy jsem byl pro to, aby se náboženské víry ve světě respektovaly, ale mnohdy se tak neděje. Asi jsem na to úplně sám.“

Tóra jest posvátno
božská i lidská hruď
Desatero skrývající
přikázání svá
Bůh suď

Abstrakce Tóry (zároveň též Desatera)

Abstrakce Tóry
snad vyřeší spory
osvětu rozšíří

ve světě víry
buďme vždy milí
v životě pozemském
jenž nám byl dán
pohledy ke hvězdám

zahrádky v krajinách
v naději vykvetou

starý a nový svět
pravdu kéž naleznou

ruce si podají
pro věčný mír

Portrét scinka

29.04.2024

„Také bych chtěl chovat scinka.“ Nedávno jsem byl na zastávce ve Zlíně Podvesné. Pohledem ze zastávky jsem zhlédl přibližný přírodní portrét nádherného scinka. Ten jsem upravil v počítači. Dlouho jsem váhal, jestli jej dokreslit celého, anebo jen část. Vyšla mi optimálně přední část portrétu, a to dle náhodné kompozice. Také bych chtěl chovat [...]

Květiny dnes ráno 28. dubna 2024 ve Zlíně

28.04.2024

„Potkal jsem pár lidí, kteří šli do kostela na následující bohoslužbu. Charakterizovali mě totiž jako botanika, jenž prozkoumává zdejší luční květenu.“ Dnes ráno jsem šel do kostela. Na zastávce Slovenská, před fasádou činžovního domu, jsem spatřil velkokvěté modré kosatce. Když jsem se vracel z kostela, tak jsem vyfotil hluchavku nachovou (Lamium [...]

Snědek (Ornithogalum) na venkově

27.04.2024

„Ze včerejšího putování, přírodních a zahradních objevů.“ Snědek snědečekmoudrý to dědeček zdobí trávník před domkembílé kvítky značí jas planetky prašníkův oběh kol pestíků tak jako planetyv sluneční soustavě Snědek snědečekmoudrý to dědeček venkovem promlouváhvězdiček Máj

Zuzana Dolinková

PS, KDH a hnutie Slovensko zbierajú podpisy na odvolanie Dolinkovej

29.04.2024 15:42

Na odchod ministerky vidia viacero dôvodov, najmä ohrozovanie eurofondov a "netransparentné" rozhodnutie v súvislosti s výstavbou nemocnice na Rázsochách.

Vladimír Pčolinský

Súdny proces v kauze exšéfa SIS Pčolinského by sa mal začať 30. mája

29.04.2024 15:20

Pôvodné obvinenie Pčolinského zrušila Generálna prokuratúra SR

polícia, nehoda, motorka, kuriér

Namiesto brzdy šliapol na plyn. Motocyklista v Bratislave vpálil do pizzerie, zranil dve ženy

29.04.2024 15:06

K udalosti došlo v pondelok pred 11.30 h na Povrazníckej ulici.

Si Ťin-pching

Čínsky prezident Si Ťin-pching pricestuje 8. mája na štátnu návštevu Maďarska

29.04.2024 14:49

Čínska hlava štátu bude rokovať so Sulyokom a Orbánom o bilaterálnych politických, ekonomických a medzinárodných otázkach.

vaclavkovalcik

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 51
Celková čítanosť: 34604x
Priemerná čítanosť článkov: 679x

Autor blogu

Kategórie