Založ si blog

Mák východní (Papaver orientale) v neděli ve Zlíně (duben 2024)

„V neděli ráno jsem vyfotil mák východní, který se rozmnožil na trávníku ve městě poblíž zastávky Slovenská.“

Počáteční červené květy už naplno rozkvetly, přesto mají vytrvalé máky v záloze další.

Mák východní ve městě

Flóra ve Zlíně je velmi bohatá. Dokonce se mnohé zahradní rostliny dostávají na původní trávník český.

Někdo by to odsoudil, že to sem nepatří. Já to však obdivuji, protože mě dokáže potěšit jarní vývoj místní květeny, kterou také sleduji.

Ve Zlíně jsou typické mnohé zplaněné rostliny, ať už se to týká tulipánů, narcisů, modřenců, lilií, sasanek atd.

Mají svobodu žít a rozvíjet se v náruči místní přírody.

Václav Kovalčík, Zlín

Orchidej vzpřímená (Bletilla striata) ´Variegata´ na zahrádce

01.05.2024

„Letos je pro mé nádherné exoty dobrý rok, aktuálně to tak pociťuji.„ Ještě v měsíci dubnu jsem ji vyfotil. Je takovým mým zpestřením na zahrádce v uskupení exotických rostlin, které doma pěstuji. Letos jsem většinu exotických rostlin dal ven z interiéru domácnosti. Orchidej vzpřímená mi kvete fialovými květy. Letos bych to ohodnotil asi takto. Je mnohem [...]

Venčení našeho Agiho 29. a 30. dubna 2024 na zahrádce

30.04.2024

„Včera a dnes to opět bylo na venčení naší ještěrky u nás doma na zahrádce.„ vstoupili jsme do tropůexotiky australské Agimáček smíšek můjukazuje zoubky své stalo se téžže mě ještěr pokakal a já mu umyl zadečekaby neměl breberky květena kvetoucíkvěten jest za dveřmi Agi se těšíže přijde Máj

Portrét scinka

29.04.2024

„Také bych chtěl chovat scinka.“ Nedávno jsem byl na zastávce ve Zlíně Podvesné. Pohledem ze zastávky jsem zhlédl přibližný přírodní portrét nádherného scinka. Ten jsem upravil v počítači. Dlouho jsem váhal, jestli jej dokreslit celého, anebo jen část. Vyšla mi optimálně přední část portrétu, a to dle náhodné kompozice. Také bych chtěl chovat [...]

Sheffield

Britská polícia zadržala tínedžera, ktorý útočil v škole v Sheffielde

01.05.2024 21:49

Polícia uviedla, že chlapec útočil ostrým predmetom - predpokladá sa, že šlo o sklenený črep.

Tank / Gaza /

V Gaze je viac vojnového odpadu než na Ukrajine, tvrdí OSN

01.05.2024 21:31

Pre porovnanie, frontová línia na Ukrajine má dĺžku takmer tisíc kilometrov, Pásmo Gazy 40 kilometrov.

Gruzínsko / Tbilisi /

Gruzínska polícia počas protestov v Tbilisi zadržala desiatky osôb. V putách skončil aj líder opozície

01.05.2024 21:19

Na rozohnanie davu ľudí, ktorí sa zišli na zhromaždení proti prijatiu zákona o transparentnosti zahraničného vplyvu, použila gruzínska polícia slzotvorný plyn, vodné delá a obušky.

Zuzana Čaputová

Prezidentka Čaputová: Hlas Slovenska po vstupe do EÚ zosilnel

01.05.2024 20:46

Hlava štátu to uviedla pri príležitosti stredajšieho 20. výročia vstupu SR do EÚ.

vaclavkovalcik

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 53
Celková čítanosť: 36030x
Priemerná čítanosť článkov: 680x

Autor blogu

Kategórie