Založ si blog

Mák východní (Papaver orientale) v neděli ve Zlíně (duben 2024)

„V neděli ráno jsem vyfotil mák východní, který se rozmnožil na trávníku ve městě poblíž zastávky Slovenská.“

Počáteční červené květy už naplno rozkvetly, přesto mají vytrvalé máky v záloze další.

Mák východní ve městě

Flóra ve Zlíně je velmi bohatá. Dokonce se mnohé zahradní rostliny dostávají na původní trávník český.

Někdo by to odsoudil, že to sem nepatří. Já to však obdivuji, protože mě dokáže potěšit jarní vývoj místní květeny, kterou také sleduji.

Ve Zlíně jsou typické mnohé zplaněné rostliny, ať už se to týká tulipánů, narcisů, modřenců, lilií, sasanek atd.

Mají svobodu žít a rozvíjet se v náruči místní přírody.

Václav Kovalčík, Zlín

Portrét scinka

29.04.2024

„Také bych chtěl chovat scinka.“ Nedávno jsem byl na zastávce ve Zlíně Podvesné. Pohledem ze zastávky jsem zhlédl přibližný přírodní portrét nádherného scinka. Ten jsem upravil v počítači. Dlouho jsem váhal, jestli jej dokreslit celého, anebo jen část. Vyšla mi optimálně přední část portrétu, a to dle náhodné kompozice. Také bych chtěl chovat [...]

Květiny dnes ráno 28. dubna 2024 ve Zlíně

28.04.2024

„Potkal jsem pár lidí, kteří šli do kostela na následující bohoslužbu. Charakterizovali mě totiž jako botanika, jenž prozkoumává zdejší luční květenu.“ Dnes ráno jsem šel do kostela. Na zastávce Slovenská, před fasádou činžovního domu, jsem spatřil velkokvěté modré kosatce. Když jsem se vracel z kostela, tak jsem vyfotil hluchavku nachovou (Lamium [...]

Snědek (Ornithogalum) na venkově

27.04.2024

„Ze včerejšího putování, přírodních a zahradních objevů.“ Snědek snědečekmoudrý to dědeček zdobí trávník před domkembílé kvítky značí jas planetky prašníkův oběh kol pestíků tak jako planetyv sluneční soustavě Snědek snědečekmoudrý to dědeček venkovem promlouváhvězdiček Máj

Španielsko Sánchez zotrvanie vyšetrovanie manželka

Premiér Sánchez demisiu nepodal: Kampaň očierňovania sa neskončí

29.04.2024 21:47

Španielsky premiér dodal, že on a jeho manželka Begona Gómezová to zvládnu.

SR Bratislava CHZJD skládka Vrakuňa monitoring BAX

Exminister kritizuje zastavenie sanácie skládky vo Vrakuni, Taraba avizuje riešenie

29.04.2024 21:17

Do podzemných vôd unikajú najmä pesticídy a herbicídy. Spustenie sanačných prác sa očakávalo v roku 2018.

teplomer, horúčavy, pes

Pred týždňom sneh a mráz. Leto dorazilo aj na sever Slovenska

29.04.2024 20:17

Ešte v nedeľu letnú teplotu zaznamenali len v Mužli neďaleko Štúrova.

Fico, Blaha

Iniciatíva Munícia pre Ukrajinu vyzvala Fica, aby zdvojnásobil vyzbieranú sumu

29.04.2024 19:36

Zároveň premiéra vyzvali, aby sa jasne vyjadril a prehodnotil svoj postoj k českej iniciatíve.

vaclavkovalcik

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 51
Celková čítanosť: 34852x
Priemerná čítanosť článkov: 683x

Autor blogu

Kategórie