Založ si blog

Můj vybíjený sen

Anotace: „O mém nedávném snu, který se mi zdál. Týká se bolestí v absurdních sci-fi podmínkách, chvílí, s nimiž se musím vypořádat.“

V náchodském Husově sboru jest pro mě tradiční nostalgií místní atmosféru znovu a znovu prožít v duchu přátelství a harmonie, stejně tak v blízkém Lesoparku.

Blíží se totiž těžká konfrontace s okolním světem a dobou, která není vůbec pro lidi v našem národě. Sedím v bohoslužebné lavici, a mnoho rukou mě chce zbít.

Pak se ocitám někde ve sportovním zařízení, kde se hraje vybíjená. Nastává první zápas, a já jsem vybit někde uprostřed hry. Dostávám se do druhé místnosti, kde se hraje vybíjená poněkud drsným způsobem, kde je porušována lidská důstojnost. Zápas skoro vyhrávám, než přijde osudová rána, jež mě vyřadí ze hry.

Sportovní zařízení jest v zajetí zrůdné civilizace, proti níž se sportovci bouří, ale pak jsou krutě potlačeni mučením lékařskými zákroky. I já jsem si dovolil postavit se zlu. Jsem v agónii mezi vlastním životem a smrtí, stále udržován při životě, dokud se mi neobnoví umučené části mého těla.

Pak se ocitám v lázních, kde je vše v pohodě. Tady se žije rekreačně a sportovně. Celý den se hrají míčové hry. Dostávám se do nočního finále, ale už se nikomu nechce vůbec hrát. Je to v posledních chvílích jen tak pro legraci a zábavu. Následující den si musím sbalit své věci, neboť se blíží můj odjezd domů, jenže zjišťuji, že mám ještě v nově obsazeném pokoji své věci a spoustu knih. Sobota plyne stále v lázeňském středisku. Nikdo z personálu ani netuší, že mám odjet domů. Za chvíli bude totiž neděle, a já jsem stále zde. Cesta domů bude dlouhá, v následujícím týdnu mě též čeká návrat do výuky gymnázia. Dost se obávám, že nedoženu zejména fyziku.

Pak se ocitám v prestižní soutěžní přehlídce umění, jsem ve finále, jež se koná před televizními kamerami v nočních hodinách. Finalisté mají teď za úkol hrát vybíjenou s drobným papírkem. Je to absurdní, nádherné, přesto legrační. Do hluboké noci fanoušci očekávají, kdo skutečně vyhraje místní super-star.

Václav Kovalčík, Zlín

Květiny v noci u nás doma na zahrádce (září 2024)

16.09.2024

„Doufejme, že opět nastane období květů u exotických cibulovin a dalších rostlin u nás doma na zahrádce. Také ve městě Zlíně a okolí.“ Po slunci odpoledne a v podvečer nastal soumrak, pak zahradní noc u nás doma. Vyfotil jsem kvetoucího křížence Nerine a Amarylisu, též boční květy kultivaru slunečnice na zahrádce. Příroda získala bohaté množství [...]

Můj protokolový sen

15.09.2024

„O mém nedávném snu, který se mi zdál. Týká se univerzitního studia, zoufalé situace ohledně zákeřných protokolů, kde se nikdo s nikým nemazlí. Možná chyba ve studujícím, možná chyba někde jinde.“ Je nezvykle teplo a slunečno zrovna na konci zimního semestru. Bohužel nemám dva zápočty, neboť jsem mnohdy neměl sílu přijít na většinu cvičení. [...]

Portrét želvy (téma a variace) – září 2024

14.09.2024

„Jsem obdivovatelem těchto tvorů. Také je chodívám navštěvovat do zverimexu.“ Náhodná malba doprovázena tvůrčí exotikou. Jsem obdivovatelem těchto tvorů. Také je chodívám navštěvovat do zverimexu. Všechno osvíceno exotickým sluncem s náladou romance. Obrázek jsem dnes maloval v období dešťů – v osudové době zvýšených hladin řek a potoků. I v [...]

Rakúsky kancelár Karl Nehammer

Záplavy odplavili aj morálku? Rakúsky kancelár vyzval pre povodne na pauzu v kampani, ale sám v nej pokračoval

16.09.2024 21:21

Nehammer argumentoval, že treba všetku energiu a pozornosť sústrediť na zvládnutie prírodnej katastrofy a pomoc tým, ktorých zasiahla.

most, Čadca

Nebezpečná voda sa valila aj Čadcou. Živel tam ohrozoval mosty, firmy aj rodinné domy

16.09.2024 21:00

Podobné povodne boli v metropole Kysúc zaznamenané v roku 1997, no viacerí miestni tvrdia, že ani vtedy živel nespôsobil také škody, ako teraz.

Devínska Nová Ves, Povodeň, Bratislava

Zničené budovy, cesty aj polia. Koľko budú stáť opravy? Slovensko čaká, kým odznie povodňová vlna

16.09.2024 20:00

Najhoršie sú na tom okresy v Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK), ktorý bude zatiaľ potrebovať na opravy takmer tri milióny eur. Trnavský kraj odhaduje škody na niekoľko desiatok tisíc eur.

Europarlament / Europoslanci /

Leyenová predstaví zloženie eurokomisie. V europarlamente si pripomenuli vyčíňanie povodní

16.09.2024 19:57

Europoslanci sa spolu s predstaviteľmi eurokomisie zúčastnia na kľúčovej rozprave o pripravenosti EÚ konať v prípade prírodných katastrof.

vaclavkovalcik

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 155
Celková čítanosť: 111732x
Priemerná čítanosť článkov: 721x

Autor blogu

Kategórie