Založ si blog

Květiny ve dne a v noci v závěru září 2024

„Mám svou zálibu dokumentovat místní květenu, také mě zajímá, jak si vede ve 21. století v našich podmínkách, kdy se dovídáme a jsme svědky změny klimatu. Přeji si však, aby květeny bylo více na zahrádkách – té užitečné a okrasné, která není „rapidně“ a nebezpečně invazivní.“

Kvetoucí lichořeřišnice
Kvetoucí lichořeřišnice
Kvetoucí sporýš argentinský v noci
Kvetoucí mléč v noci

„Putoval jsem zahrádkou“ ve dne a v noci, abych vyfotil tajuplné kompozice zdejších kvetoucích rostlin. Ve dne jsem vyfotil lichořeřišnici (Tropaeolum), v noci pak jiřinky (Dahlia pinnata), sporýš argentinský (Verbena bonariensis) a plevelný odkvétající mléč (Sonchus).

Kvetoucí jiřinka v noci
Kvetoucí jiřinka v noci
Kvetoucí jiřinka v noci

Lichořeřišnici jsem také natočil, a tak mi vznikly videogify v závěru měsíce září 2024 ze zahrádky u nás doma. Zároveň už bylo povětrno. Odpoledne se střídalo podzimní slunce se zamračenou oblohou.

Mám svou zálibu dokumentovat místní květenu, také mě zajímá, jak si vede ve 21. století v našich podmínkách, kdy se dovídáme a jsme svědky změny klimatu. Přeji si však, aby květeny bylo více na zahrádkách – té užitečné a okrasné, která není „rapidně“ a nebezpečně invazivní.

Václav Kovalčík, Zlín

Portrét žáby (září 2024)

28.09.2024

„Jejich lokality musejí býti chráněny, aby se tito tvorové mohli v pohodě rozmnožovat.„ Dnes jsem si o svém svátku odpočinul. Vzpomínám na přírodu, kde jsem zhlédnul nádherné žáby. Také jsem se v médiích dozvěděl o těch exotických. Svým způsobem bych žáby raději viděl ve volné přírodě. Jejich lokality musejí býti chráněny, aby se tito tvorové [...]

Jiřinky v začínajícím dešti dnes na zahrádce (září 2024)

27.09.2024

„Zahradní jiřinkové kompozice tak přebírají štafetu po těžce zkoušeném létě. Doufejme, že ještě vydrží, nezasáhne je přízemní mrazík.“ Začalo nám pršet, zároveň déšť osvěžoval kvetoucí jiřinky u nás doma na zahrádce. Fotografie vypadají, jako by již skutečně pokročil podzimní čas, jenž je typický kratšími dny a delšími nocemi. Žlutá [...]

Portrét kentaura

25.09.2024

„Možná jsou starověké báje i skutečností budoucí. Nevím, jestli je to dezinformace, anebo cestování časem do budoucnosti lidstva, planety Země a vesmíru.“ Abstraktní výtvarno o bájném tvoru, který je křížen mezi člověkem a koněm. Náhodou se mi vyskytla inspirace v baťovském půldomku. Souhra stínů a vybavení pro zahrádku aneb cestování do bájí [...]

Venezuela, Machadová, Urrutia

Laureátkou Ceny Václava Havla je bojovníčka za práva občanov Venezuely Machadová

30.09.2024 13:35

Cenu za ňu v Štrasburgu prevzala jej dcéra.

NRSR Danko Lucia Plaváková nálepky notebook vykázanie

Aj s dcérou čelia šikane. Plaváková sa pre Huliakove urážky obracia na políciu aj Ústavný súd

30.09.2024 13:28, aktualizované: 13:40

Opozičná poslankyňa podá žalobu na ochranu osobnosti voči koaličnému poslancovi Rudolfovi Huliakovi pre jeho výroky.

Rudolf Huliak

VIDEO: Zradné pódium. Huliak v televíznom štúdiu spadol zo stoličky

30.09.2024 12:30

Po ukončení nedeľnej diskusnej relácie nastala nečakaná dramatická chvíľa.

Rakúsko Voľby Parlamentné

Ďalší drsný budíček pre Európu, píše Politico o víťazstve FPÖ v Rakúsku. Kickl sa nároku na kancelárstvo len tak nevzdá

30.09.2024 12:05

Bývalými nacistami založená, euroskeptická, proti migrácii zameraná a k Moskve priateľská strana má podľa servera nakročené k budúcej rakúskej vláde.

vaclavkovalcik

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 165
Celková čítanosť: 121600x
Priemerná čítanosť článkov: 737x

Autor blogu

Kategórie